Päivä 2 // 3.5

Torstai alkoi herkullisella aamiaisella, jonka jälkeen mahat täynnä suuntasimme kymmeneksi Kyklaadisen taiteen museoon. Ensimmäisenä kuulimme opiskelijaesityksen antiikin Kreikan taiteesta ja tämän jälkeen kiersimme museota. Museon kierrettyämme oli toisen opiskelijaesityksen vuoro. Esitys kertoi naisen asemasta antiikin Kreikassa.

Museon jälkeen lähdimme kohti Suomen suurlähetystöä, ja matkalla pysähdyimme syömään. Ruokapaikan löytäminen tuotti hieman haasteita, sillä osa paikoista oli vielä kiinni ja auki olevista suurin osa vain kahviloita. Löysimme kuitenkin viihtyisän ruokapaikan, jossa pääsimme nauttimaan lounasta.

Tämän jälkeen kiirehdimme kello yhdeksi suurlähetystölle. Siellä Antti Vaaras kertoi meille Suomen ja Kreikan yhteistyöstä, Kreikan taloustilanteesta ja -pakolaisvirrasta, Kreikan ja Turkin väleistä sekä suurlähetystön jalkamaasta Albaniasta. Saimme mahdollisuuden kysellä meitä askarruttavia kysymyksiä Vaarakselta, ja kyselimmekin paljon.

Suurlähetystöltä jatkoimme kohti Olympiastadionia. Ilma oli paahtavan kuuma, mutta silti stadion oli täynnä lenkkeilijöitä, jotka juoksivat stadionin portaita edestakaisin. Otimme stadionilla muutamat kuvat, jonka jälkeen pääsimme taas kuuntelemaan kiinnostavia opiskelijaesityksiä. Tälläkertaa ne kertoivat Olympialaisista sekä niiden lajeista.

Seuraavana vuorossa oli Olympia Zeun temppelin rauniot ja Hadrianuksen portti. Otimme muutamat kuvat ja katselimme upeita maisemia. Matka jatkui Monastirakin alueen kautta takaisin hotellille. Hotellilla olimme neljän aikoihin, jonka jälkeen meillä oli vapaa-aikaa kahdeksaan asti. Vietimme aikaa shoppaillen, syöden sekä leväten.

Illalla menimme vielä yhdessä käymään Benaki-museossa, jonka kattoterassilla katselimme maisemia, otimme kuvia ja osa meistä söi herkullista iltapalaa.

Museon jälkeen kokoonnuimme vielä hetkeksi hotellin kattoterassille, josta suuntasimme ennemmin tai myöhemmin suihkun kautta nukkumaan.