Päivä 3 // 4.5

Tänään oli vuorossa Delfoin maailmanperintökohde. Aamulla meidän oli tarkoitus tavata hotellin edessä kello 8:25, mutta muutama meistä oli silloin edelleen nukkumassa. Heitä yritettiin tavoittaa tuloksetta, joten lopulta lähdimme myöhässä osan jäädessä matkasta.

Bussimatka Delfoihin kesti kolmisen tuntia. Lisäksi teimme noin puolen tunnin pysähdyksen, jonka aikana kävimme vessassa ja osa meistä osti jäätelöä sekä muuta naposteltavaa. Perillä Delfoissa lähdimme kävelemään rappusia kohti Delfoin stadionia. Matkalla näimme Apollon temppelin, vanhan teatterin sekä huipulla noin 600 metrin korkeudessa stadionin. Kuulimme myös opiskelijaesityksen Delfoista. Kävelymatka ylös kesti noin puoli tuntia.

Huipulta suuntasimme ensin museoon, jonka jälkeen bussi vei meidät kylään päivälliselle kolmeksi. Meille tarjoiltiin alkupalaksi leipää ja kreikkalaista salaattia. Pääruokana oli kanapihvi riisillä ranskalaisten kera ja jälkiruoaksi söimme Paklavaa. Ruuan jälkeen hyppäsimme bussiin, joka kuljetti meidät takaisin Ateenaan.

Päästyämme takaisin jalat kipeinä kävelystä saimme hieman vapaa-aikaa, jonka kukin käytti haluamallaan tavalla. Kokoonnuimme yhdeksältä hotellin edessä, josta jatkoimme kävellen katsomaan Platonin Akatemian, Ateenan Yliopiston sekä Kansalliskirjaston. Kukin käveli omaa reittiä takaisin hotellille, ja vielä illalla kokoonnuimme hotellin kattoterassille tietokilpailun parissa. Tietokilpailussa oli kysymyksiä päivien aikana opituista asioista mm. opiskelijaesityksiin liittyen.

Kilpailun päätyttyä menimme suihkun kautta nukkumaan.